Raymarine 

katharsiss

Temat: Zakup map - proszę o poradę
Mojego Raymarine /ST40 Bidata/ kupiłem w firmie EPA w Szczecinie na Wojska Polskiego. Kosztowało ok.1000zł. Zawiera log mechaniczny i echosonde ultradzwiekową. Oczywiscie pokazuje głębokość pod dnem, i czasami jest za poźno. Przydaje się jak pływamy do Wolina, na rozlewiskach Świny i na niemieckiej części przy Monkebude czy Karninie jak halsujesz.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3028



Temat: Wykreślanie kursu na pływach
Przez dwa sezony na Bałtyku steru dotykałem tylko podczas manewrów,rumplowy Raymarine ST2000+ sobie zawsze radził. Niestety, nie mam wiatromierza, wiec sterowanie jest wyłacznie według kompasu w autopilocie. Oczywiście na pływach zabrakłoby mozłiwości sterowania według GPS.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8903


Temat: Standard NMEA 0183 dla GPS
Tak,zdaje się że czerwony kabel wychodzący z GPSa podączałem do zasilania. Z jakiego GPSa ? Ja mam "grzybek" Seiwy - tu nie ma mozliwości nic ustawiać. Jasno opisane druty zasilania oraz druty sygnału Wy To samo dotyczy RayMarine - on z założenia ma rozpoznawać GPSa - można co najwyżej go przełączyć na wpisywanie pozycji "na piechotę" Póki co - jestem w d....
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6985


Temat: RAYMARINE E80 sprzedam pilnie
RAYMARINE E80 cena wyjściowa 4500 PLN. Nr tel 660795267
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5295


Temat: Standard NMEA 0183 dla GPS
RayMarine a/NMEA In "-" ( purple ) łączymy z masą - czyli minusem b/NMEA In "+" ( gray ) - nasze właściwe wejście GPS ( "grzybek" aktywny czyli z zasilaniem ) - u mnie SEIWA a/ NMEA OUT "-" ( green) "RX") - ignorujemy ( zostawiamy wolny ) b/ NMEA OUT "+" (brown) "TX" ) - nasze właściwe wyjście c/ zasilanie plus - "red" d/ zasilanie minus -...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6985


Temat: Jacht kilowy sprzedam
Wymiary: dl. 6.80 ,szer. 2.50 ,zanurz.1.15 Ciezar 1600kg w tym 700kg balastu. Ozaglowanie topowe,wysokosc masztu 8.70 Powierzchnia zagli podstawowych 26m2 Wyposazenie: -pokrowiec na grota -szprycbuda -2 komplety zagli,grot i fok z 2008. -roler Plastimo -echosonda NASA Clipper -VHF Raymarine z DSC,antena Glomax na topie masztu -kompas -instalacja i oswietlenie nawigacyjne 12v -instalacja 230v -2 akumulatory 88 i 76 Ah -prostownik inteligentny zainstalowany na stale w uklad elektryczny. -autopilot Autohelm 800 -radio samochodowe,dwa glosniki. -kuchenka 2-palnikowa -WC chemiczne -dwie kotwice -nowe materace. -silnik zaburtowy Mercury 7.5 KM -dwusuw. Jacht bardzo dzielny ,odwiedzilem nim wiele...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=9316


Temat: Człowiek za burtą
...i wyświetlacza podobnego do kompasu, pokazującego kierunek i odległość od załoganta za burtą, oraz nadajników które nosi załoga w pokrowcu przy pasie. Aktywacja następuje poprzez wyjęcie nadajnika z pokrowca, i uruchamia on alarm w odbiorniku. Zasięg 10 Mm, czas pracy 6 godzin. Nie zawiera GPS, ale pewnie niedługo się pokaże nowa wersja. Nie znam ceny tego urządzenia, ale można się dowiedzieć w Aurze Szczecin. Znacznie prostszą rzecz ma Raymarine - zestaw Life Tag - opaski dla załogi i odbiornik który odbiera sygnał z opasek, jeżeli załogant jest np do 20 metrów od odbiornika, jeżeli odległość się zwiększy = człowiek za burtą, sygnał z opaski zanika i włącza się b.głośny alarm.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6365


Temat: Dwa tygodnie w Chorwacji
...za podobny czas = 130 kuna. Na wyspie Vis stalismy w miejscowosci Kut - vis a vis Vis - są tam mooringi z prądem i wodą na kilkanascie jachtów. Knajpa przy nabrzeżu, raczej średnia. Na Kornatach odwiedziliśmy konobę na Wyspie Smokvica. Świeże rybki dobre, acz drogie. Prognozy pogody, nadawane na UKF niemalże na okrągło w kilku językach, prócz tego ściągaliśmy co 1-2 dni griba na komórkę (co prawda w rooamingu, ale plik nieduży) z www. raymarine.com/grib3day/Mediterranean.grb -prognozy były dość sprawdzalne. Pozdrawiam,
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6809


Temat: jaki samoster kupić??
Kilka dni temu kupiłem w Bakiście wysyłkowo Raymarine ST1000 w promocji za 1348zł, teraz czekam na wiosnę żeby wypróbować
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: Problem z wyświetlaczem
...jak w radiach samochodowych ). Tzn sam radiotelefon jest gdzieś schowany a panel kontrolno-sterujący jest np. przy stoliku nawigacyjnym. Sygnał NMEA z odbiornika GPS musi być podawany najpierw do procesora, ponieważ z niego "tworzony" jest sygnał modulacyjny do wywołania DSC. Wyświetlanie pozycji na ekranie jest tak naprawdę sprawą wtórną. Tak jest to zorganizowane w radiotelefonach Kenwooda ( mam TS450 oraz TM261 ), Yeasu, Icoma, Raymarine ( mam Ray 49 ), NorthStara.... Cobry nigdy nie oglądałem z "bliska". To co piszę wynika z tzw. doświadczenia 28-u lat pracy w zawodzie ( elektronika i radiokomunikacja ) oraz prawie 40-u lat posiadania licencji krótkofalowca. Ale oczywiście mogę się mylić czego Ci życzę bo to by było najtańsze rozwiązanie problemu...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6853


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Od dwóch lat korzystam z autopilota Raymarine ST1000 plus.Jestem z niego bardzo zadowolony,szkoda że go nie kupiłem wcześniej.Przy samotnej żegludze zastępuje mi załoganta na sterze /a steruje lepiej niż niejeden sternik/.Przy słabych wiatrach,gdy płynę na silniku to steru do rąki nie wezmę.Moja łódka to L-8m. i G-3t, Pozdrawiam Jurek
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: Samotne żeglowanie
wystarczyłby ST 1000+ ale kupiłem ST2000+ Znasz czas "przełożenia" z jednej strony na drugą? Nie mogę znaleźć tej wielkości na stronie Raymarine. Ja poluję na Simrada TP 30-32. Dwa tygodnie temu zostałem przelicytowany i nie mogę odżałować. Poszedł za 203 funty (nowy kosztuje ponad 500). Ma świetny czas przełożenia z burty na burtę - 4.7 sekundy. To prawie dwa razy lepiej od modeli TP22 i TP10. Leszku, mam taka sama lidke jak Ty i z nia dostalem ST 1000 +. Do 4-5B dobrze radzi sobie nawet przy sporej fali na kazdym kursie. Gdybym musial kupowac kupilbym 2000 do tego z...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5231


Temat: Log a GPS - rozne wskazania...
Meczy mnie jednak ten temat. Otoz sytuacja: jacht Bavaria 39cr. w miare nowy (drugi sezon na wodzie. Miejsce: Zatoka Saronska. Wskazania Logu Raymarine (na dowolnym kursie, nawet na silniku) - przykladowo 4Kn, wskazanie GPS w tym czasie: 5,5-6 Kn. Maksymalna predkosc ktora pozostala w pamieci Logu: 7,8 Kn, na GPS: 12 Kn. (jednego dnia mielismy "mocna szostke w szkwalach do siodemki"). TAKICH pradow brak - chocby dlatego, ze specjalnie sprawdzilem to na 4 kursach w jednym miejscu (N, W, S, E) - zawsze odchylenia co najmniej kilka KN: wg GPS bylo szybciej. Nie sprawdzalem...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=4209


Temat: SailForum w Szczecinie
Samochodem trudno siąść na mielu. Do Karnina mam opływane /zanurzenie 1,2 - nie byłem jeszcze w Usedom/ i wszędzie mozna pływać. Mam sonde Raymarine ST40 i to wystarczy. Nie ma głazów, jeśli się wypłyca to wolno.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1886


Temat: -
Tak sobie czytam, czytam pomysły i może to ? http://www. raymarine.eu/products/lifetag/ Zamiast łoma do wyłamywania drzwi wystarczy dokupić "klucz"...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=4456


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
...ma jakieś doświadczenia z takimi autopilotami? Polowałem na Simrada tp 32 parę miesięcy i trochę wieści na ten temat zebrałem. Najważniejsze jest to, że TP10 i TP20 niewiele się różnią. Zasadnicza różnica jest pomiędzy nimi i TP32. Czas przełożenia dla TP10 i TP22 to ok. 8 sek. Natomiast dla TP32 to jest 4.6 sek. czyli prawie dwa razy szybciej. Przy niewielkim zwiększeniu apetytu na prąd będziesz miał o wiele lepszy sprzęt. O Raymarine ST1000+ zapomnij. ST 2000+ jest porównywalny do Simrada TP32 i moim zdaniem powinieneś wybierać pomiędzy tymi dwoma. Ja bym wybrał (i wybrałem ) Simrada. A dokładnie kupiłem używane Navico TP300 czyli obecnie TP32. Niczym się nie różni od obecnego Simrada (Simrad wykupił Navico podobnie jak Reymarine wykupił Autohelma). Nie wiem jak jest w przypadku
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: Samotnie na morzu
Jesli uda mi sie sprzedac moj raymarine 1000+ czy to jakiś problem ?
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7369


Temat: jaki samoster kupić??
Tylko przy tym łączeniu autopilota i wiatromierza trzeba pamiętać o "kompatybilności" systemów. Nie każdy z każdym dogada się. Oprócz standardowego NMEA0183 jest jeszcze SeaTalk i SimNet. Np. wiatromierze Raymarina dają tylko sygnał w standardzie SeaTalk. Współpracują tylko z serią autopilotów ST tej firmy. Istnieją oczywiście "translatory" systemów ale to już pewna komplikacja...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: Standard NMEA 0183 dla GPS
...dostępne ( tanie odbiorniki z GPS , poniżej 100zł ) są przeważnie 115200, 8N1. Są doskonałe do PC-tów. Z NMEA200 jeszcze inna bajka. One pracują w oparciu o drivery CANa. Ze starymi systemami chyba "nie pogadają" ( z tego co wiem standardów CANa też jest kilka). Ja osobiście kupiłem mały odbiornik z NMEA183 na RS-ie z prędkością 9600. Dodałem do tego procesora Atmela i zrobiłem małe "coś" co łączy NMEA i SeaTalk Raymarina. Całość współpracuje z chartploterem RC425 i radiotelefonem RAY49 . Docelowo ma być jeszcze wiatromierz, echo typu "Bidata" oraz autopilot ST2000+......ale na razie straciłem zapał do pracy......nie chce mi się robić obudowy
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6985


Temat: jaki samoster kupić??
Witam ,mam zamiar kupic samoster do jachtu 24stopy ,niestety nie mam rozeznania w tym temacie znajomy powiedział mi ,że dobry jest autohelm 800 ,mogli byscie napisac jaki model byscie mi polecili i gdzie można go niedrogo kupic w Polsce lub Niemczech 800 juz chyba nie produkuja. Mam nadzieje ze masz rumpel bo gdybys mial kolo to koszt znacznie wiekszy.Ja znam Simrada TP 10 i Raymarine ST1000 oba do lodek max 2,5-3 tony w Anglii ok 250 funtow.(mozesz kupic wysylkowo).W Szczecinie sa przedstawiciele obu firm adresy znajdziesz w internecie.Poza tym jest niemiecki magazyn z ogloszeniami wodniackimi(do nabycja w MPiK) gdzie w lutowym wydaniu widzialem nowy za 195 euro ( pewnie juz sprzedany) Acha, z tych wymienionych
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: Samoster
witam wszystkich widzialem na allegro wystawiony samoster czy tez autopilot jak kto woli Autohelm 1000 Raymarine z przed pary lat mysle ze z 10 pewnie ma sadzac po ilustracji z ksiazeczki, jakie macie opinie o tym urzadzeniu jak sie sprawuje i ile mozna by za to w tej chwili zaplacic, podaje linka http://www.allegro.pl/ite...autopilot_.html mam zamiar sie wybrac moja lodka na wody morskie na za jakis czas i cos takiego napewno by sie przydalo plywajac samemu acha czy ten model nie bedzie zbyt duzy do micro polo ???
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1468


Temat: AIS.. i kolizja
...kasę A tu manual : http://www8.garmin.com/ma...nstructions.pdf Jest na tą chwilę chyba najbardziej zawansowany a zarazem uniwersalny posiada wbudowany spliter porty NMEA 183 z multiplexerem ( z twoim Sitexem z pewnością się dogada) i NMEA 2000 ale w twoim przypadku zbyteczny ale warto kupując nowe urządzenia pakować się w takie które posiadają NMEA 2000 bo w tym kierunku zmierzają producenci . Cenowo też jest do zaakceptowania . Raymarine niezłe ale czasami kapryśne jeśli chodzi o kompatybilność z innymi producentami ale cenowo moim zdaniem przesadzają .
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8547


Temat: Standard NMEA 0183 dla GPS
Mam problem ze zgraniem ze sobą odbiornika GPS Seiwy oraz UKF-ki Raymarine. Jedyną różnicę jaką widzę, to to że GPS wysyła sygnał w najbardziej popularnej wersji NMEA 0183 V2.0 , a wejście UKF-ki jest nowsze - NMEA 0183 V3.01. Z tego co wyczytałem - wersja nowsza m u s i współpracować ze starszą. Zakładam, że elektrycznie połączyłem dobrze - ale na displayu
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6985


Temat: Kompas elektroniczny Raymarine Bidata ST40
Sprzedam tanio nowy kompas elektroniczny Raymarine typ Bidata ST40 szczegóły p. strona http://www.czarterjachtu....pas/kompas.html
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3332


Temat: Zalewy Szczeciński i Wiślany - dostęp do morza
tak przy okazji przeczytałem dziś w jachtngu, że przy najprosszym radarze trzeba się liczyć na ok 10 tys pln. to naprawdę kupa kasy - a radar tam się przewija niezlaeznie od długości jachtu. Abstrahujac od projektu, ktory sie nie trzyma kupy to: -najtanszy radar( Raymarine) jaki znalazlem kosztowal 1999€- z kolorowym ploterem i C-Map Local- pewnie sa tansze, ja otworzylem pierwszy katalog pod reka -plywalem na 7m jachcie z tratwa wiec sie jednak da. Fakt ze tratwa nie byla solasowska ale inna uznana.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1398


Temat: Lornetka na morze
Najlepsze są tutaj: http://www.steiner-binocu...marine/395.html no, ale to nie ten przedział cenowy o którym mówisz Żartujesz?!!! Najtańsza na ebay - 721 funtów. Nowy chartplotter Raymarine kosztuje mniej. Ale nie pomyślałem o zintegrowanym kompasie. Pomogłeś, bo zastanawiałem się nad namiernikiem. Dzięki.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6665


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Prop kupowania np. w UK. W UK ST 2000 PLus wychodzi 1600 PLN nowy z gwarancją. Czy orientuje się ktoś ile jest standardowo gwarancji na ST2000Plus i jak jest respektowaniem gwarancji w Polsce przy zakupie w UK. Uznają czy trzeba wysyłać do UK? MAcie inny pomysł na tanie kupienie ST 2000 PLus? Dawidus Na stronie Raymarine jest trzech dealerów w Polsce http://www.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: UKF prznośne z częstotliwościami morskimi
...a dość często korzystam jeszcze z jednego: 1. Alan Ocean - najtańszy na rynku, zasilanie na baterie paluszki, przy normalnej, niezbyt nadmiernej eksploatacji starczają na tydzień. Niestety szybko złamała mi się ponad rok temu antena i do dziś mi serwis nawet na maila z prośbą o nową nie odpisał. 2. ICOM M33 - używam go prywatnie, jest po prostu rewelacyjny. Nie dość, że wodoodporny to pływa! Bardzo prosta obsługa. Zasilanie z akumlatorka. 3. Raymarine 101E - również bardzo dobrze mi się na nim pracuje, ma bardzo funkcjonalne zapięcie do paska (wystarczy obrócić radio do góry nogami i jest wolne, a zapinka zostaje na pasku), może drobiazg, ale ułatwia bardzo pracę. Niestety jest drogi. Gdybym miał kupować kolejny to mój wybór padłby na Icoma. Pozdrawiam
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=956


Temat: Kompas elektroniczny Raymarine Bidata ST40
Kompas to fragment systemu ST40 firmy Raymarine. Innym fragmentem tego systemu /ST40/ jest Bidata, który zawiera log mechaniczny i echosondę - osobne czujniki, pracujące na jeden wyświetlacz. Mam Bidatę. Jestem zadowolony. O ile log nie jest najdokładniejszy, to sonda jest znakomita. Można ustawić alarmy płycizny. Kompas klasyczny kosztuje ok.250 zł i efektowniej wygląda. To ważne, bo w poprzednim roku we mgle na Zalewie używając gwizdka wyglądaliśmy głupio. Teraz...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3332


Temat: jaki samoster kupić??
Aż muszę sprawdzić. Mam ST-1000+, ma wejście NMEA0183, mam Raymarine UKF - wejście ma też NMEA0183, do tego mam grzybek Seiwy z NMEA0183 Interfaces SeaTalk and NMEA 0183 Input Zgadza się. Antena Seiwe tak jak wszystkie anteny GPS jest w standardzie NMEA0185 z RS232 4800, 8N1 na wyjściu, UKF
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: Echosonda na Mazurach?
Na swoją sportinę wstawiłem Raymarine st40 Bidata. Była najtańsza. Sprawuje się po kilku sezonach dobrze. Oczywiście jak jest dużo wodorostów lub muł wskazania są mylące. Czujnik zainstalowany jest nieprawidłowo, bo powinien być przed balastem, ale u nas jest trochę sieci i można spotkać jakieś stare i bałem się,że jak zamontuję przed balastemmogę łatwiej uszkodzić.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1052


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Eljacht jest na stronie Raymarine i jest jego dilerem autoryzowanym na Polskę Ja dalej nie mogę znaleźć
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: Zakup map - proszę o poradę
Spraw sobie również echosondę. Bardzo przydatne. Używam Raymarine ST40 Bidata. Mapy przecież nie są zbyt dokładne. No i balastówką musisz zwracać uwagę na wahania poziomu wody. Kiedyś z dziesięć lat temu /w 1994 II wydanie/ była wydana mapa żeglarska Zalewu przez PPWK. 1:75000. Nie było wznowień kolejnych. W tym roku była wydana mapa Zalewu polskiego i niemieckiego w skali ok. 1:85000. /ok. - to informacja wydawcy Artdeco/, ale autorem jest Zdzisław Kilarski i Kuba Kalita. Mapa jest poręczna,...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3028


Temat: Wypadek Andromedy - wnioski
Dla mnie to ewidentnym błędem był brak ( przynajmniej nie zauwazyłem w opisie ) nanoszenia pozycji na mapę w momencie płynięcia w poblizu brzegu, pytanie jakie były na pokładzie. Samo wpisanie WPT i routy i ich obserwacja w postaci zmieniających sie cyferek i strzałeczki nie daje obrazu dynamiki zmian kursu, dryfu i prędkości - wszak do dyspozycji był ręczny GPS bez plotera (jesli dobrze zrozumiałem opis wypadku). A nawet gdy mamy np raymarine multifunkcyjnego to leżąca obok mapa brzegowa daje możliwość zaplanowania manewru na parę minut do przodu bez potrzeby zmiany skali i tracenia z pola widzenia obecnej pozycji jachtu względem rozkładu izobat. Uwaga:nie tej która jest akurat pod jachtem tylko tych do których jacht sie zbliża Jeśli miał to być rejs szkoleniowy to właśnie w takiej sytuacji zachowanie kapitana i wspomagającego go KWŻ-eta powinno być na tip-top
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3586


Temat: UKF prznośne z częstotliwościami morskimi
Witaj,Jestem pod wrazeniem Twojej wiedzy krotkofalarskiej,dobrze ze mieszkamy niedaleko siebie-na wiosne prosil bym Cie o kilka wskazowek Jestem po kursie RYA SRC,calkiem zielony. Kupilem ukaefke Raymarine z DSC,kabel i antene chyba Glomax. Zamierzam na wiosne to wszystko PORZADNIE skonfigurowac i odpowiednio zmontowac, pomoc kogos kto zna temat jest nieoceniona Pozdrawiam Mietek
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=956


Temat: Podłączenie GPS do VHF
O ile z podłączenie VHF czy GPS do komputera jest możliwe, to nie wiem czy uda się skomunikować te dwa urządzenia bez pośrednictwa PC. Da się ,na Stingu podpiąłem ukaefkę Raymarine 54E DSC z Garminem 76Csx. Dokupiłem tzw" Strom data kabel",podłączenie dziecinnie proste. Po włączeniu obu urządzeń na ekranie radia wyświetla się aktualna pozycja. http://www.busse-yachtsho...pid=801&recno=1 Ten kabel musiałem dokupić chcąc połączyć Garmina z ukaefką
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5726


Temat: Log a GPS - rozne wskazania...
Jest to smigiełko /mam Raymarine ST40/. Nie jest zamontowane symetrycznie, i na róznych halsach pokazuje różną prędkość. Pokazywana prędkość zależy m.in. od przechyłu. Halsując żartujemy że teraz płyniemy "szybszym halsem". GPS napewno jest bardziej wiarygodny. Jeśli pływamy w regatach, traktujemy log jako miernik trendu, tj czy przyspieszamy czy zwalniamy. Nie mam mozliwości kalibrowania swojego. ** Komentarz dodany przez: p4g4j:...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=4209


Temat: jaki samoster kupić??
Witam dziękuje za waszą pomoc.Kupiłem raymarine st2000 an targach w Warszawie do tego dokupiłem wiatromierz nasa target 2 sprzedawca zapewnił mie że będe mógł go podłączyć do autopilota niestety niewiem jak to zrobić ,nie widzę żadnego wyjscia na tym wiatromierzu. Napiszcie czy musze coś dokupić aby je połączyć czy nieda się tego zrobic ,porsze o szybką odpowiedz bo zostało mi nie duzo czasu na jego odesłanie
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: Samotnie na morzu
...to: wodowanie pontonu (jest okropnie ciężki), oraz obsługa kotwicy (nie mam pilota Samotne plywanie staje sie coraz popularniejsze z bardzo roznych przyczyn. Osobiscie wole poplynac sam niz z byle kim.Mam mniej stresu choc nieco wiecej do wykonania osobiscie.Za to nie musze uwazac zeby sobie i lodce delikwenci czergos nie zrobili :) Zamiast pilota do kotwicy proponowalbym bezprzewodowego pilota do autopilota. Jesli uda mi sie sprzedac moj raymarine 1000+ nabede 2000+ z bezprzewodowym pilotem.Przy kotwiczeniu, zmianie zagli czy stawianiu spinakera jest nieoceniony.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7369


Temat: Instrukcja obsługi autopilota Rymarine ST2000Plus po polsku
Jako ciekawostkę podam, że pisałem do firmy ... ( oficjalny główny przedstawiciel Raymarine - przynajmniej tak wynika gdy wejść na stronę www.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8035


Temat: Blokada rumpla
A czy taka blokada ma jeszcze sens? Do blokowania rumpla używam ST1000 Plus firmy Raymarine (pomijając kasę) jest to chyba najlepsza blokada Nie mówiąc już o innych zaletach, jest to sternik który piwa nie pije, nie marudzi, nie zagapia się itd.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6731


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Simrad TP10 czas przełożenia 8 sek. siła ciągu 65 kg TP22 czas przełożenia 8 sek, siła ciągu 70 kg TP32 czas przełożenia 4,6 sek. siła ciągu 86 kg Pobory prądu dla wszystkich trzech modeli praktycznie te same. Dla mnie to znaczy, że TP10 i TP22 "chodzą" w tej samej lidze, a TP32 odstaje zasadniczo Raymarine ST1000+ czas przełożenia 8 sek. siła ciągu 57 kg. ST2000+ czas przełożenia 4.5 sek. siła ciągu 77 kg. Jeśli ktoś zamówił test porównawczy ST2000+/ TP22 to był to człowiek
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: jaki samoster kupić??
ktoś mi kiedyś mówił że taki autopilot rumplowy raymarine lub eagle można podłączyć albo pod gpsa albo pod wskaźnik kierunku wiatru... czy to prawda?
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: kurs ARPA
Dzięki za odpowiedzi. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że na jachcie spotkam co najwyżej radar pierwotny, bez arpy. wydaje mi się,ze akurat w Chorwacji trudniej o jacht z radarem,zwłaszcza w klasie ekonomicznej,ale na nowszych jednostkach można spotkać nowe,wielofunkcyjne chartplotery Raymarine z radarem i MARPA. im dalej od Chorwacji,tym o tak wyposażone jednostki,łatwiej ** Komentarz dodany przez: psi: 2010-02-24, 22:20 **
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6673


Temat: jaki samoster kupić??
Witaj. Mam doświadczenie z Raymarine 2000+. Na łódce 26 stopy spisuje się znakomicie. Nie ma zbyt wielkiego apetytu na prąd. W Bakiscie około 2 tysięcy. Wersja 1000+ o 500 zł taniej. Relatywnie dobra cena za dobrego sternika, który do życia potrzebuje jedynie prąd. Ja swój kupiłem na allegro. Chyba Mantry 28 Asia i Ania w wokół ziemskim pływaniu miały takie autopiloty. http://www.eljacht.pl/?pa...20rumplowe.html pozdrawiam Piotrek
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Gdy mój sędziwy autopilot AH 800 dopełni żywota ,następnym będzie ST 1000 + Raymarine/aktualna cena 299E/ który na moją niewielką łódeczkę będzie jak ulał. Nawigowanie w niepogodę z kabiny via laptop nawigacyjny jest w tym modelu możliwe. Na poniższym filmiku próbka umiejętności "staruszka" który dzielnie sobie poczynał na trasie Łeba -Świnoujście http://www.youtube.com/watch?v=_KcrxzZJI6g
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: Samotne żeglowanie
"Całe życie" stosowałem długi krawat owiniety dwa razy wokół rumpla i przywiązany po obu burtach. To wystarczalo przy pływaniu zatokowym i jeziorowym, żeby zagrzać wodę na kawę albo się przebrać. Na morzu, szczególnie na dwumasztowcach ale nie tylko, pozwalalo czasem isc parę godzin bez dotykania steru, lecz nie na pełnych kursach. Teraz mam autopilota Raymarine i steru dotykam tylko w trakcie manewrow.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5231


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Jeśli ktoś zamówił test porównawczy ST2000+/ TP22 to był to człowiek Raymarine . Zgaduję, że ST2000+ okazał się lepszy Oczywiscie ze St 2000+ okazal sie lepszy od TP 22. Ja ekspertem nie jestem ale mam znajomych pracujacych w branzy elektroniki morskiej od ponad 30 lat i w ich zgodnej opinii tez jest lepszy. Ja mam 1000+ i w porownaniu z kolegi TP 10 jest lepszy co stwierdzilismy zgodnie obaj :). Myslisz ze PBO publikuje takie teksty na zmowienie firm ? Z tego testu: TP 22 pobor pradu auto 0,05-1,2 A sila 64...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
...lutego 2007.Mam ten numer .Tam jest test porownawczy TP 22 z 2000+ i informacje o innych modelach. No chyba ze oni sie nie znaja Simrad TP10 czas przełożenia 8 sek. siła ciągu 65 kg TP22 czas przełożenia 8 sek, siła ciągu 70 kg TP32 czas przełożenia 4,6 sek. siła ciągu 86 kg Pobory prądu dla wszystkich trzech modeli praktycznie te same. Dla mnie to znaczy, że TP10 i TP22 "chodzą" w tej samej lidze, a TP32 odstaje zasadniczo Raymarine ST1000+ czas przełożenia 8 sek. siła ciągu 57 kg. ST2000+ czas przełożenia 4.5 sek. siła ciągu 77 kg. Jeśli ktoś zamówił test porównawczy ST2000+/ TP22 to był to człowiek
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: Podłączenie GPS do VHF
Mimo końca sezonu - robię właśnie dokładnie to samo ! Tylko do mojego Raymarine podłączam też GPS
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5726


Temat: C-MAP
Mam SEIWA Starfish z C-map, polecam, współpracuje z AIS i radarem (może w przyszłości będzie) jest zamontowany na pokładzie i jest wodoodporny. Zastanawiałem się nad Raymarine C 70, ale on jest na mapy Navionics i ok. 1000 zł droższy. Zdecydowałem się na Seiwa z uwagi na C-map, bo jednak mają znacznie więcej zwolenników, a inny sprzęt do C-map to np. Northstar M 84 - ploter z możliwością podłączenia radaru i AIS jest sporo większy i znacznie droższy.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=907


Temat: Velocitek SC-1
Właśnie sprawdziłem. Raymarine st40 bidata combo kosztuje 235 funtów. To chyba wychodzi coś koło 1000pln. Czyli możesz za te same pieniądze kupić dwa. Po jednym na każdą burtę http://www.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6547


Temat: autopilot rumplowy - jaki i za ile ?
Mocno rozważam temat autopilota rumplowego. Uzywam Raymarine ST2000+ Na moja lodke wystarczyłby 1000+ ale wtedy przy cięzszych warunkach mogłby miec problemy, celowo kupiłem numer większy. Trzyma kurs kompasowy idealnie, nawet na sporej fali. Po 17 sieprnia zapraszam...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=7261


Temat: Autopilot, czy samoster
Ojej! ale się poplątało z tymi nazwami:) "Autohelm" to nazwa autopilota firmy raymarine,"Auto-helm" to firma produkująca samostery wiatrowe. W krajach anglojęzycznych utarło się nazywać samoster elektroniczny jako autopilot,a samoster wiatrowy to z reguły selfsteering wind-vane. A poza tym to samoster i autopilot znaczą dokładnie to samo,slowo pilot w swoim greckim orginale oznaczało wiosło sterowe,potem w angielskim tak nazywano kogoś sterującego,zanim bardziej popularne "helmsman"...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=1481


Temat: Velocitek SC-1
To nie zupełnie to, o co mi chodziło chyba, że coś przeoczyłem? W tych Raymarine'ach nie ma VMG i tego na czym mi najbardziej zależy, czyli, że mogę zrzucić sobie dane do komputera (http://www.youtube.com/watch?v=u-oU_1fGzIc). Poza tym, żeby mieć i prędkościomierz i kompas muszę kupić dwa urządzenia, więc w sumie niedużo oszczędzę.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6547


Temat: jaki samoster kupić??
czy to prawda? Raymarine może byc podłączony na rózne sposoby: - tylko dozasilania,wtedy pracuje na własnym kompasiku, - do wiatromierza, - do GPS,
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6382


Temat: Samotne żeglowanie
W YM lub ST bylo porownanie ST 2000 z 22 i ten pierwszy wypadl zdecydowanie lepiej. Właśnie dlatego pytałem o czas przełożenia ST 2000+. Simrad TP 22 robi to w 8 sekund. Dla porównania Simrad TP 32 - 4.7 sekundy. Prawie dwa razy szybciej a są to produkty tej samej serii. Poluję na Simrada TP 32, bo nawet jeśli popatrzyć na ceny katalogowe, to jest niewiele droższy od Raymarine ST 2000+. A jest o klasę lepszy. A jeśli trafię taką okazję jak opisałem wyżej (aukcja na eBay'u) to za cenę ST 1000+ będę miał coś nieporównywalnie lepszego.
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=5231


Temat: s/y "EUFORIA" FERROCEMENT CZYLI SIATKOBETON
...220 Ah - własny generator 7,5 hva - zmiennik pradu 24V na 230 V 200 watt - konwerter z 24V na 12V , 35 Amper - kompresor do napełniania butli do nurkowania - odsolarke wody 97 litrów (max) w ciągu godziny - generator na wiatr max 24 V, 40 Amper - bojler Vetus 80 litrów nowy ( 230V i ogrzewany przez silnik) - piecyk centralny Wallas (diesel) - klimatyzacje w kabinie kapitanskiej NAWIGACJA - radar/gps z chip do odczytywania kart nawigacyjnych firmy Raymarine RL 70 C - gps Garmin 152 - UKV firmy Navman VHF 7200 - auto pilot (hydrauliczny) firmy Navman G-Pillot 3100 - windex( wiatromiez) - log - lot - 2 kompasy stacjonarne - kompas ręczny - komuter + 2 monitory z programami nawigacyjnymi, mozliwoscia tv i dvd (multi media system) - 2 radia z cd + naglosnie wewnątrz I na zewnątrz - lampy nawigacyjne żaglowe,motorowe,kotwiczne - lampa pokładowa BEZPIECZEŃSTWO - tratwa...
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=8621


© 2009 katharsiss - Ceske - Sjezdovky .cz. Design downloaded from free website templates